♥ Amor Vinceit Omnia ♥

Alla inlägg under januari 2012

Av - 25 januari 2012 01:24

I gave you life, but cannot live it for you.
I can give you directions, but I cannot be there to lead you.
I can buy you beautiful clothes, but I cannot make you beautiful inside.
I can give you love, but I cannot force it upon you.
I can teach you to share, but I cannot make you unselfish.
I can teach you respect, but I cannot force you to show honor.
I can advise you about friends, but cannot choose them for you.
I can advise you about sex, but I cannot keep you pure.
I can tell you about alcohol & drugs, but I cannot say "no" for you.
I can tell you about lofty goals, but I cannot achieve them for you.
I can teach you about kindness, but I cannot force you to be gracious.
I can tell you how to live, but I cannot give you eternal life.
I can love you with unconditional love all of my life....and I will. ♥

Av - 24 januari 2012 23:41

Vilken underbar dag det har varit idag ! Tog en härlig långpromenad med doggarna. 
Karin och Kim , och deras hundar var också med , fast bara Kim gick hela vägen med oss.
Karin hade ju lilla Hjördis och Jeffan med så det hade nog blivit lite jobbigt.

Lätt för dom att gå i alla snö var det i alla fall, en annan som gick med blanka sulor hade det inte alls så lätt, halkade och snubbla om vart annat. Sträckte ljumsken och vricka foten . men visst var det härligt ,
det ska kännas att man lever !!
Och det var riktigt mysigt med en skogspromenad .

fick en fin bild på doggarna i morse, inte den bästa dock men båda var med ^^ Tikki ligger i sängen men Cero "orkar" inte hoppa upp . ( lite lat ibland.)


Åh !! Stefan märkte att Theo's framtand har kommit ut !
" Theo skulle smaka på pappa" och Stefan märkte att det gjorde lite ondare än  vanligt ^^
Goding ! inte nog med det så tar han och går några steg i mellan oss i soffan utan att hålla i sig !
likadant gjorde han när jag skulle hämta han hos mamma efter promenaden !
Blev så himla glad !! :D
Så här är lite goding bilder på den bästa <3 fick ett kort när han tog 3 steg . minen är ju den bästa hihi.
       
Älskade unge !! Vad skulle jag göra utan dig !?!?!
Nu sitter jag här med min ömma ljumske och ska hoppa in i duschen strax, i morgon står städning på schemat.
Livet är bra underbart <3 
                                                                 Godnatt på er , Sov gött !!     
                                                                                         

Av - 23 januari 2012 14:19

Fint väder idag så vi passade på att åka lite pulka med lillfisen, samtidigt som vi tog ut hundarna ^^ 
Theo skrattade och tyckte det var jätte roligt. Det såg så jätte mysigt ut .
 
lilla hjärtat somnade med en gång när han kom in igen.
Vilken tur med att Stefan hittade min telefon, hade tappat den i snön innan .
Nu ska här små plockas lite så länge Theo sover <3     

                                                                             

Av - 22 januari 2012 02:05

Har vart en riktigt fin dag idag faktiskt , men lite av min otursdag tydligen "/
Började dagen med att gå på sminkparty hemma hos min kära mor, fick unnat mig lite behövande saker faktiskt.
Mammas goding var självklart med och fick leka lite med sina kusiner, jätte mysigt.
men ack så trött han var efteråt, kom hem och la han i sängen . Det tog inte ens 1min så sov han som en stock <3
Stefan och grannen var ute och gick en 5km promenad med hundarna under tiden idag, så slapp han sitta hemma själv, smink är väl inte något som direkt intresserar honom^^.  Det kunde verkligen Cero behöva !

 Sen blev det super god smörgåstårta hemma hos Ela som jag och hon slängde ihop, glömde gota igen -.-'
med Sebbe , Chrille och Stefan. jätte gott, hade inte suttit fel med en bit till ^^

Som om inte min otur kom och spökade när vi skulle gå där ifrån, först halkade jag i snön utanför hennes dörr och sen när jag "mulat" chrille och skulle springa iväg så halka jag bakom sophuset ^^
och väl inne i tron att man skulle kunna sätta sig och lugna ner sig så ska jag ta undan katten från en papperspåse så råkar Cero skalla mig så jag fick världens fläskläpp ^^ 

Kvällen avslutades i alla fall här hemma , med lite film för mig och Ela och spelande för Sebbe och Stefan . En promenix med doggarna och nu sitter man i soffan, kanske borde man gå och lägga sig ? 
                                                                   NattiNatti på er <3 

                                                                                   
   

Av - 21 januari 2012 15:55

Att du ska hålla på, varför gör du om samma sak om och om igen när du lovar gång på gång att sluta !?!?!?

Av - 20 januari 2012 21:39

Toppen dag idag, ätit god tacos med grannen , riktigt smarrigt !
lilleman springer på som vanligt, nu "springer" han nästan, i alla fall i soffan ^^

Idag hände något annat också, Vi fick en ny familjemedlem !
Lilla Cero ...

     

inte dom bästa bilderna men det kommer nya senare.
Han ska bo hos oss på foder ett tag så får vi se hur det blir senare.
Tikki och Cero fann varann med en gång, och leker och busar. Lite smått att jobba på men inget som tar tid,
Lite kul med annat i vardagen.

Nu ska jag kolla film med gubben min snart <3 Ha det super bra så länge !!

                                                                                 

Av - 20 januari 2012 00:50

Mammas underbara lillfis, han springer snart runt här hemma, i soffan går han på rätt bra faktiskt och tar ett par steg utan att hålla i sig, likaså i sin säng !
Golvet verkar vara lite osäkert ännu men håller man han i händerna så knallar han på rätt bra där med  
Så mysigt att man ser hur mycket dom utvecklas för var dag , Älskade onge !!! <3  


Hahahaha vilken kväll det har varit , Suttit nere hos underbara Ela <3 och träffat godingarna Chrille och Malin , denna kvällen bjöd på mycket skratt ^^
Först vart det mat test på Ela med förbundna ögon (stackars henne )    Vi var nog lite taskiga första omgången då smakerna blev bland annat pepparrot ,kaffe , mjöl och massa annat  ^^
Andra gången vart lite snällare i alla fall , med marmelad och sånt sött .

Sen hade vi värsta gymnastik/bugg- stunden ( behöver inte träna på en månad nu i alla fall )
Mycket underhållande,


Nu har man kommit hem för en stund sen och ska snart krypa i säng, Sovmorgon i morgon vilket verkligen kommer bli gött ! 

Har pratat lite med Stefan och jag har nu kommit fram till det rätta och bästa valet !!
Mer om det en annan gång <3 

                                                              Godnatt & Sov gott !! 

                                                                           

 

Av - 19 januari 2012 00:22

Ett sånt val som jag står inför nu har jag aldrig vart med om, och det önskar jag inte ens min värsta fiende ! 
att det kan vara så otroligt jobbigt .
Gör jag det inte, kan jag inte göra min operation och inte allt annat jag planerat till hösten, men gör jag det så flyter en otrolig upplevelse ut i sanden och kanske aldrig kommer åter !!

Om jag bara kunde förklara men det går verkligen inte "/ alldeles för många som inte ska veta vad som pågår .
inte bara en chans utan två !?!?!

Jag är så kluven just nu "/ och det finns så många som tycker olika och jag vet inte vad jag tycker alls , vad jag vill eller hur jag ska känna,tycka !

jag blir galen av denna frustration , om någon bara kunde rycka upp mig här ifrån och säga att det är en mardröm !

                                                                               

Presentation


En blogg om allt i största allmänhet,
Min son, Tankar,
Allt som faller dagen in.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards